Efectele pozitive ale drumetiilor asupra corpului si a mintii

Efectele pozitive ale drumetiilor asupra corpului si a mintii

Drumetiile sunt una dintre cele mai placute forme de miscare si relaxare, cu nenumarate efecte pozitive asupra corpului si mintii. Plimbarile in natura, indiferent de zona explorata, sunt benefice pentru mentinerea unei forme corporale optime, dar si pentru un tonus psihic excelent.

Beneficiile generale ale drumetiilor

Beneficiile drumetiilor, echivalente cu orice tip de exercitii aerobice moderate, se rasfrang asupra starii generale de sanatate, cata vreme sunt luate masuri de siguranta esentiale pentru fiecare tip de traseu. Plimbarile de acest tip sporesc oxigenarea creierului, antreneaza musculatura, imbunatatesc mobilitatea articulatiilor, faciliteaza digestia si elimina stresul.

Exercitiile aerobice regulate, precum drumetiile, ajuta la cresterea nivelului de lipoproteine cu densitate mare si la scaderea celui de trigliceride. Acest proces reduce riscul debutului bolilor inimii, al hipertensiunii arteriale si al accidentului vascular cerebral.

Tot drumetiile contribuie la prevenirea si controlul diabetului, regland nivelul glicemiei in sange. Musculatura pusa in miscare stimuleaza metabolizarea optima a glucozei din sange. Pacientii cu diabet trebuie sa consulte medicul curant pentru adaptarea tratamentului urmat la programul de miscare regulat.

Obtinerea beneficiilor asociate cu drumetiile

Expertii medicali recomanda circa doua ore si jumatate de drumetii saptamanal, pentru culegerea beneficiilor acestora. Cele 150 de minute indicate de specialisti pot fi efectuate fractionar in fiecare zi, fara ca efectele pozitive sa fie anulate.

In cazul drumetiilor dificile, care presupun un efort fizic mai mare (escaladarea unui munte cu un rucsac greu in spate, de exemplu), 75 de minute saptamanal sunt suficiente pentru culegerea beneficiilor complexe aduse de acestea pentru sanatatea trupului si a mintii.

Daca in timpul drumetiilor puteti sa vorbiti fara probleme de respiratie, inseamna ca le efectuati intr-un ritm moderat. In schimb, drumetiile viguroase nu va permit sa rostiti mai mult de cateva cuvinte, fara sa fie nevoie de o pauza de respirat.

Pentru a beneficia si mai mult de efectele drumetiilor asupra organismului, tintiti catre 300 de minute de drumetii moderate pe saptamana, respectiv 150 de minute de drumetii dificile (viguroase).

Persoanele cu varsta de peste 35 de ani, cu un stil de viata sedendar si probleme de sanatate preexistente (hipertensiune arteriala, astm, fibrilatie atriala etc.) trebuie sa solicite acordul medicului curant, inainte sa se angajeze in drumetii solicitante.

Sursa articolului