Insomnia în timpul sarcinii - ce putem face?

Insomnia în timpul sarcinii -  ce putem face?

Insomnia este o boală de care pot suferi și femeile însărcinate, în perioada de dezvoltare a copilului. Lista de motive poate continua dar există câteva metode cum putem scăpa de ea.

Insomnia, de unde apare?

Primul trimestru al sarcinii, din punct de vedere al insomniei, este ca un rai pentru mame. În această perioadă de regulă nu au probleme cu somnul iar dimineața nu doresc să se ridice din pat mai ales când soarele nu a răsărit. Dar din păcate în următoarele luni mamele trebuie să se confrunte cu nopți nedormite.

Motivul pentru care nu se pot bucura de somn este burtica care crește, mamelor le este greu să găsească o poziție comfortabilă pentru a adormi. Unele viitoare mame se plâng și de alte simptome care pot provoca insomnie. Deseori vorbim de durerile în șolduri, vizitele dese la toaletă precum și din cauza problemelor cu respirația. Multe mame se plâng de activitatea copilului noaptea. Fiecare mișcare poate trezi viitoarea mămică.


Cum să scăpăm de insomnie?

Din păcate nu există o soluție ideală datorită căreia ne vom întinde și vom adormi imediat. În schimb ne putem pregăti și aranja încăperea în care dormim în așa fel încât aceasta să fie cât mai plăcută.

Să nu uităm că dormitorul este oaza noastră, de aceea nu ar trebui să muncim în această încăpere sau să purtăm discuții dificile cu partenerul. Înainte de a ne pune la somn merită să aerisim încăperea și să ne asigurăm că temperatura nu depășește 21 de grade Celsius. Rolele și jaluzelele să fie lăsate pentru a nu fi deranjați de lumina de afară.

Dacă vremea este favorabilă, seara merită să facem o plimbare. În loc de un duș rapid merită să facem baie în cadă iar înainte de somn merită să bem o ceașcă de ceai de melisă. Poziția instabilă poate provoca un disconfort de aceea merită să încercăm să adormim pe partea stângă, această poziție facilitează o mai bună circulație a sângelui în organsim și așa vom adormi mai ușor.